Aankomst Sint-Maarten 07-02

10 februari 2017

Zo, toch maar een reisverslagje om dit prachtige avontuur vast te kunnen leggen! Na een lastige afscheid op schiphol met een paar traantjes ben ik naar Sint-Maarten gevlogen. Onderweg ben ik helemaal volgepropt door KLM, service zeker wel! Ik zat naast 16 mariniers die allemaal verhalen hadden over de mooiste plekken waar ze waren geweest, de 10 uur vielen dus reuze mee. Aangekomen ben ik opgevangen door iemand van de stagebank, samen met een andere Nederlandse jongen die ook in het Stagehuis verblijft zijn we vertrokken. Je zou het niet zeggen maar we hebben dik anderhalf uur in de file gestaan! Hoe klein het eiland dan ook is, rond 6 uur wil je hier liever niet de weg op, want iedereen wil dan naar huis. Natuurlijk wel een mooie manier op alle restaurantjes en barretjes goed te bekijken.

Aangekomen in het Stagehuis (waar eind deze maand 20 studenten gaan verblijven) schrok ik een beetje van de troep, ze hadden net een feestje gehad. Gelukkig heb ik genoeg handen desinfecteer spul hehe.  Het huis located in Cay Hill heeft drie verdiepingen en ik slaap op de onderste verdieping in een 1persoons kamer zonder ramen. Ik heb airco en echt wat een geweldige uitvinding is dat toch. Oververhit met veel te veel bagage kwam ik mijn kamer binnen en begon lekker alles uit te pakken. Ik heb twee kasten een tweepersoonsbed(!!!) en een stoel in mijn kamer staan: meer heeft een mens niet nodig. Na de saaie kamer wat opgevrolijkt te hebben met foto's en lampjes ben ik iedereen gaan ontmoeten. Hier komen de meeste studenten pas 18:00u thuis van stage dus rond deze tijd werd het wat drukker. Super leuke mensen, we zijn nu ongeveer met 10 studenten, allemaal Nederlands. Ik heb 's avonds niet veel gedaan, een beetje mijn jetleg uitgezeten.

De volgende dag begon het echte werk. Eerst lekker boodschappen gedaan, want na 16 uur niet eten heb je wel honger en dorst. Er is een grote supermarkt ongeveer 15 minuutjes lopen van het huis af. De prijzen zijn echt insane duur. Een bakje aardbeien is 15 dollar!! Ja mijn geld ging er dus snel doorheen de afgelopen week. Hierna zijn we met wat studenten die vrij waren naar Maho geweest om even de vliegtuigen te zien landen over het mooie strand. Er rijden hier dollar busjes het systeem werkt heel simpel: Je ziet er 1 rijden, kijkt of het richting Maho of Philipsburg gaat, je steekt je hand uit, je stapt in. Niks geen vaste bus tijden, even wennen wel. Verder is het geweldig, je betaalt maar 1 of 2 dollar max en je kan overal heen. De verkeersregels die wij kennen worden niet toegepast, net alsof je in een achtbaan zit. Maar dan met een lekker zonnetje en de wind in je haren! Hierna zijn we de rest van de dag naar Mullet Bay gegaan waar we hebben genoten van de prachtige blauwe golven en het witte strand. Ook hebben we daar heerlijk van de bbq geluncht. Ja aangezien het studentenleven is begonnen zal ik maar niet vertellen wat mijn avond eten was: wat noodles van 46 cent (oeps nu heb ik het toch verteld). Hierna zijn we met een groepje uitgegaan in tantra en het was vrouwenavond dus gratis entree en drank voor alle vrouwen!!! Bijna te mooi om waar te zijn, dat was mijn 1e gedachte, maar blijkbaar kan dat hier. Ja midden in de nacht was mijn energietank toch echt op.

Gelukkig kon ik gisteren weer volop genieten en uitrusten op het strand. Ik was helaas al om 7:00u wakker, dus ben maar weer boodschappen gaan doen. Hierna zijn we met een groepje naar Oriental Beach gegaan (Waikiki gedeelte) in het het Franse deel. En OMG zo prachtig!! Wat een leven hier, ik geniet volop. Van het ene terrasje een lekker koude ijsthee naar een kokosnoot van de coconut man op het strand het kan hier allemaal. Trouwens kokosnoot ziet er voornamelijk leuk uit, ik nap een slok en ging echt bijna over mijn nek bughie. 5 dollar armer dus en ja een lauwe grote kokosnoot.  De golven trouwens zijn echt fantastisch! Ik raad het geen mensen aan met een strapless bikini, want die is heel snel ineens verdwenen. Ik was voorbereid ;-) Was echt een heerlijke dag.

Vandaag is alweer de derde dag hier. Het voelt alsof ik er al langer zit want je raakt zo snel gewend. Ik heb vanmorgen mijn stage gezien en iedereen ontmoet. Ik heb de weg best goed kunnen vinden. Lang leven de maps.me app. Iedereen is super aardig en ik heb er een heel goed gevoel bij! Ik heb een mooi bureau, er is een bedrijfsauto en de airco werkt zo goed dat ik elke dag een vest aan zal moeten, hoera! Kan ik toch nog een beetje aan NL denken. Net ben ik even naar Philipsburg geweest en het is echt heel schattig. Vanavond geeft het stagehuis een feest voor ook alle andere studenten uit andere studentenhuizen, morgen een beach party met live muziek op Mullet Bay en de zon die mij overdag verder zal verblijden. Ik kan wel wennen aan dit leven :)

Tot volgende keer !

Kus Mirte

1. Margriet:
    10 februari 2017
    Leuk om je verhalen te lezen!

Liefs, Margriet
  2. Karin:
    11 februari 2017
    Hoi Mirte, fijn dat je veilig bent aangekomen. Terwijl ik dit typ ligt er een laagje sneeuw, dus ben jaloers op jouw mooie blauwe golven. Geniet ervan, veel plezier en succes met heet verblijf en je stage. Groetjes van ons
  3. Tiberius Black:
    11 februari 2017
    Zo' n stage klinkt goed. Stage voor reisleidster??? Let op: straks wil je niet meer terug naar koud Nederland....
  4. Babs:
    11 februari 2017
    Heerlijk om dit te lezen.
    Geniet.
    X
  5. Anneke Wijers:
    13 februari 2017
    Mirte, wat een leuk verhaal om te lezen. Jij vermaakt je wel de eerstkomende tijd. Beetje jaloers ben ik wel... op het mooie weer en het strand. Groetjes, Anneke